Cara menyelesaikan masalah pelekat pelekat diri dengan berkesan

- 2021-05-31-

Seperti yang kita tahu,pelekat pelekat diri are sticky, and bubbles are more likely to be generated in the process of applying pelekat, which will directly affect the adhesive effect and externality of the label. The following will introduce two more commonly used pelekat problems and their treatment methods. They are: transparent film type pelekat pelekat diri attached to the transparent bottle body will produce bubbles.

Faktor yang menyebabkan gelembung: permukaan badan botol yang tidak rata, kemurungan kecil, atau kelembutan label yang sesuai dengan badan botol akan menghasilkan gelembung; kaedah pelabelan mesin pelekat sesuai dengan reka bentuk penampilan badan botol, atau kaedah pelabelan tidak sesuai, Udara akan kekal di dalam pelekat dan menghasilkan gelembung.

proses:

1. Mesin pelekat diri khas yang telus, label menggunakan pengikis getah;

2. Gunakan bahan yang sesuai dengan bahan badan botol untuk mencetak botolpelekat;

Sebelum menggunakan pelekat, periksa sama ada permukaan mulut botol rata. Sekiranya meratakan tidak dilakukan, acuan untuk menghasilkan badan botol harus diratakan.

Masalah kedua: gelembung udara dihasilkan apabila sebilangan besar label kertas dilekatkan pada kapal seperti tong minyak.

Sebab gelembung: Persekitaran penyimpanan pelekat terlalu berbeza dengan suhu dan kelembapan di mana ia berada, yang mengakibatkan penyerapan kelembapan yang cepat setelah label digunakan dan penghasilan gelembung. Atau kerana permukaanpelekattidak rata atau terdapat noda yang menghasilkan lepuh, yang menyebabkan label tidak melekat dengan kuat dan menyebabkan gelembung.

proses:

1. Before sticking the pelekat, place the pelekat in the pelekat environment for a period of time to make it balance with the humidity of the environment;

2. Jauhkan permukaan objek pelabelan kering dan bersih, dan tempelkan objek pelabelan dengan rata dan tegas di tempat pelabelan.